things you didn't know about me

här kommer svaren!

1. vilka bloggar läser du dagligen?
oj massa. men michaela forni. shecity. imilk. forsvaretshudsalva. wedgeheel. dirtyglam. moderniteterna. och typ 50 till. haha!
2. beskriv dig och din stil.
oj va svårt. men jag är nog en lättroad och envis människa. som alltid är taggad för fest. asså A-L-L-T-I-D-! min stil? wow jag vet typ inte. jag håller fortfarande på att ändras rätt mycket. under högstadietiden hade jag ingen speciell stil. men som vanligt när man börjar gymnasiet försöker man hitta sig själv/sin stil. i höstas klädde jag mig väldigt street och hiphop aktigt. eftersom det var den musiken jag lyssnade på. nu lyssnar jag nästan bara på indiepop, indierock, och electronic. så min stil inspireras väldigt mycket av den musik. typ randigt, rutiga skjortor, hatt osv. om jag ska beskriva min drömstil så är det en blandning mellan gala gonzales och amanda åkerman.



3. vad pluggar du?
jag går andra året på linjen samhälle global/internationell.
4. Hur gamal är du?
sjutton. arton om 5 månader och 26 dagar.
5. dröm jobb?
jag vill jobba som inrednings arkitekt.
6. favorit affär?
h&m. american apparel. och secondhand butiker.
7. hur lång är du?
ungefär 1.65 tror jag.

8. vad blir du glad av?

live musik. helst nån varm kväll med bra vänner på en festival. och fina sms. och så påverkas jag jättemycket av vädret!
9. Var/hur/med vem skulle du bo om du hade världens alla möjligheter?
med nån söt pojke som har brunt lockigt hår, gröna ögon och bär hatt. i en stor och ljus vindsvåning på södermalm, stockholm.
10. berätta med tre ord hur du är som person.
envis, lättroad och lat! eller inte lat. bara bäst i världen på att skjuta upp saker. vilket suger!
11. hur ser din drömkille ut. och hur är han?
han har brunt lockigt hår, knallgröna ögon, stora händer (välvårdade naglar haha) och är längre än mig. sen får han gärna skutta omkring i randiga tees, rutiga skjortor, hatt, nördbrillor, tygpåsar, upprullade jeans och tygskor. gilla musik och fastivaler. gärna kunna spela gitarr och sjunga själv också. sen är han snäll, charmig och rolig. jätterolig.



12. vad lyssnar du på?
som sagt, indiepop, indierock, electro/electronika osv. så mycket håkan, familjen, markus krunegård, kent, simian mobiel disco, familjen, the embassy, shout out louds, death cab for cutie, coldplay, timo räisinän, billie the vision and the dancers, hoffmaestro, slagsmålsklubben, james blunt, belle and sebastian, kristian anttila, daft punk, those dancing days, TTA. ja jag skulle kunna hålla på i evigheter. musik är allt. typ!
13. Vilken är din favorit dag i veckan? och favorit högtid?
lördag och julafton!
14. favorit film?
cast away med tom hanks.
15. Om du fick ha en övernatulig kraft, en "superhjälte-kraft", vad skulle det vara och varför?
kunna flyga! fatta va häftigt?
16. hur ser ditt dröm hår ut?
jättelångt och brunt. almah har sjukt fint hår!
17. favorit mat och dryck?
asiatiskt. såsom sushi, nudlar, wook, friterade tigerräkor, vårrullar, diverse kyckling och cashew grytor. och sen coca cola. och vatten. och te. och en riktigt kall öl. gött!

american apparel

tack ni som tog er tid att ställa en fråga! puss!


Kommentarer
Postat av: angelica

du är så snygg och jag gillar att läsa sådant. synd att jag inte hann fråga något. puss!

2008-10-03 @ 20:43:20
URL: http://forsvaretshudsalva.blogg.se/
Postat av: Flora

du verkar vara en fin människa!

2008-10-03 @ 20:47:52
URL: http://floras.blogg.se/
Postat av: johanna

många saker stämde in på mig med :). musiksmak, inredningsarkitekt är en dröm! och lite annat. fint!

2008-10-03 @ 21:51:11
URL: http://notanotherrichkid.devote.se
Postat av: elin

nämen oj! , vi är typ ganska lika du och jag ! o.O shit lyssnar på nästan på precis samma musik , samma kill smak haha mycket annat :o

2008-10-05 @ 00:00:16
URL: http://elinenghed.blogg.se/
Postat av: Rosanna

den sista bilden, snyggt

2008-10-05 @ 03:57:33
URL: http://bjudmig.blogg.se/
Postat av: Amanda

fråga något på min blogg, frågestund just nu. snälla, vore jättesnällt. Ha det bra, :)

2008-10-05 @ 11:16:48
URL: http://glossie.devote.se
Postat av: flashinglights

oooooh snygg första bild!

love

2008-10-05 @ 11:34:49
URL: http://flashinglightss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0