just like in a american high school heheh

hej! gårkvällen slutade med idol och film hos en tjejkompis. jag åkte hem tidigt och påvägen gick jag förbi min skola. matsalen var öppen och tänd och massa människor var där. det höll på med banderoller och flaggor inför amerikanskafotbolls matchen nästa lördag mot en annan skola. jag som är cheerleader fick vara med och hjälpa till. så hela natten målade vi flaggor, spelade in skumt matrial till peppfilmen och ja snacka allmän skit om hersby (motståndar skolan) haha! så klockan sju imorse kom jag hem! woho, kan inte fatta att det bara är en vecka kvar! såsom vi cheerleaders tränat och lagen. gud vad jag är peppad!

ps. för er som inte hajar, en gång per år tävlar min skola mot en annan skola i amerikanskefotboll. det är ett väldig seriöst event. man har ett tjej-lag och ett kill-lag och sen ett cheerleading lag som dansar och peppar i halvlekarna. våra lag kallas gångsätra killers och mmotståndarna heter hersby hooligans. hela höstterminen går åt till detta och vi cheerleaders läser detta som en 50 p kurs. man har även ett såkallat tifo som fixar med matrial till läktaren, gör en peppfilm och planerar elaka attentat mot den andra skolan (det var alltså de som höll på i matsalen i natt). detta är även det nästa största (efter SM) inom amerikanskfotboll i sverige, så ganska seriöst är det allt.

så nu har jag förklarat det också. tänkte att det var bäst så då jag kommer skriva ganska mycket om det nästa vecka då hela ens lediga tid går åt till träning och planering. så: GO KILLERS!

Kommentarer
Postat av: jessica

fan vad kul. :)

2008-12-06 @ 17:22:48
URL: http://jesscag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0